دوره آموزش مقدماتی بلندر 2.8 فصل دوم

شما اینجا هستید : توت لاین > دوره ها > دوره آموزش مقدماتی بلندر 2.8 فصل دوم
...
زمان دوره آموزشی 4 ساعت
...
حجم دوره آموزشی 1.8 گیگابایت
...
سطح دوره آموزشی مقدماتی
دوره آموزش مقدماتی بلندر 2.8 فصل دوم
به فصل دوم دوره آموزش مقدماتی بلندر 2.8x خوش اومدید
در فصل اول دوره آموزش مقدماتی بلندر 2.8 مطالب پایه نرم افزار رو ده بخش و بیشتر از چهار ساعت آموزش بررسی کردیم و حالا در فصل دوم دوره نوبت به مباحث مهم تری میرسه که قصد داریم درموردشون صحبت کنیم.


سرفصل های فصل دوم دوره آموزشی:
  • بخش یکم: شیدینگ و متریال (Shading)
  • بخش دوم: تکسچرینگ (Texturing)
  • بخش سوم: نورپردازی (Lighting)
  • بخش چهارم: ریگ و استخوان بندی (Rigging)
  • بخش پنجم: انیمیت و متحرکسازی (Animation)
  • بخش ششم: رندرینگ (Rendering)
بخش یکم: شیدینگ و متریال (Shading) قسمت یک
در این بخش قبل از اینکه سراغ نرم افزار بریم با مفاهیم و مبانی شیدینگ و متریال دهی آشنا میشیم که به ما کمک میکنه درک بهتری از کاری که در نرم افزار انجام میدیم پیدا کنیم.


بخش یکم: شیدینگ و متریال (Shading) قسمت دو
در قسمت دوم از این بخش با شیدر principled bsdf کار میکنیم و تمام پارامترهای این شیدر رو بررسی میکنیم و در پایان با یک تمرین یاد میگیریم که چطور به کمک مپ ها متریال خودمون رو کنترل کنیم.


دانلود فایل های مورد نیاز این آموزش

بخش دوم: مبحث تکسچرینگ و uv mapping در بلندر 
تو بخش دوم از فصل دوم دوره آموزش مقدماتی بلندر 2.8x میریم سراغ محبث تکسچرینگ و با فرایند و مقدمات دادن تکسچر به مدل های سه بعدی آشنا میشیم. درباره uv mapping صحبت میکنیم و با هم می بینیم برای اینکه مدل سه بعدی مون بافت و تکسچر درستی داشته باشه چه کارهایی باید انجام بدیم. 


دانلود فایل های مورد نیاز این آموزش
 

بخش سوم: نورپردازی (Lighting)
توی بخش سوم از فصل دوم دوره آموزش مقدماتی بلندر سری 2.8 میریم سراغ مبحث نورپردازی و Lighting و با هم روش های مختلف نورپردازی توی بلندر رو بررسی میکنیم. اول میریم سراغ Light های بلندر و تنظیمات هر کدوم رو با هم مرور میکنیم و بعد با هم میبینیم چطور به کمک emission Shader میتونیم آبجکتهای صحنه مون رو به منبع نور تبدیل کنیم. از اونجایی که موتور رندر eevee با cycles متفاوته این حالت از نورپردازی رو توی هر دو موتور رندر بررسی میکنیم و در پایان هم نورپردازی به کمک تصاویر HDR رو مرور میکنیم و می بینیم که چطور به کمک تصاویر HDR میتونیم یک نورپردازی واقع گرایانه توی صحنه مون ایجاد کنیم.


دانلود فایل های مورد نیاز این آموزش

بخش چهارم: ریگ و استخوان بندی (Rigging)
تو این بخش میریم سراغ مبحث ریگ و استخوان بندی و با هم می بینیم که نرم افزار بلندر توی این بخش چه ابزارهایی رو در اختیار ما قرار میده.تو این ویدیو درباره Parent کردن آبجکت ها به هم صحبت میکنیم، درباره Armature و Bone ها صحبت میکنیم و همینطور با محدودکننده ها (constraints) و Driver ها آشنا میشیم و یاد میگیریم از این ابزارها چطور باید تو فرایند ریگ و استخوان بندی استفاده کنیم.


دانلود فایل های مورد نیاز این آموزش

بخش پنجم: انیمیت و متحرکسازی (Animation)
توی این بخش میریم سراغ مبحث جذاب انیمیشن و با اصول و مقدمات انیمیشن و متحرکسازی توی بلندر آشنا میشیم.درباره keyframe ها صحبت میکنیم و پنجره timeline رو بررسی میکنیم. با پنجره Graph editor کار میکنیم و یاد میگیریم چطور با تغییر Interpolation روی انیمیشن تاثیر ایجاد کنیم. با پنجره dope sheet آشنا میشیم و می بینیم چطور میتونیم از این پنجره برای مدیریت بهتر و تغییر keyframe ها استفاده کنیم و تو این ویدیو با هم برخورد یک توپ به زمین رو انیمیت میکنیم.


بخش ششم: رندرینگ (Rendering)
توی این بخش میریم سراغ مبحث رندرینگ و با تنظیمات رندر تک فریم (still image) و رندر انیمیشن توی بلندر آشنا میشیم.موتور رندر Cycles رو با هم بررسی میکنیم و یاد میگیریم چطور انیمیشن خودمون رو به صورت image sequence خروجی بگیریم.


برای دریافت فصل دوم دوره به صورت کامل روی عبارت " شرکت در دوره آموزشی" کلیک کنید
برای مشاهده فصل اول دوره آموزش مقدماتی بلندر 2.8x اینجا کلیک کنید
 
قیمت دوره آموزشی رایگان شرکت در دوره آموزشی