روند ساخت پروژه با بلندر (2) - توت لاین

روند ساخت پروژه با بلندر (۲)

روند ساخت Little Paradise با بلندر

به دومین مقاله از سری مقالات روند ساخت پروژه با بلندر خیلی خوش اومدید.

تو این سری مقالات قصد داریم با بلندر آرتیست های خوبمون بهتر و بیشتر آشنا بشیم و در کنار معرفی این دوستان، نگاهی کنیم به پروژه و آرت ورک هایی که با بلندر ساختند و با روند ساخت این پروژه ها آشنا بشیم که میتونه خیلی جالب و البته مفید باشه. در این قسمت با سید محمد مدنی آشنا میشیم و ایشون روند ساخت پروژه ی Little Paradise (بهشت کوچک) رو که در وبسایت های blenderartists و BlenderNation فیچر هم شده برامون توضیح میدن. نسخه انگلیسی این مقاله در وبسایت BlendeNation منتشر شده که با کلیک روی تصویر زیر میتونید اون رو ببینید.

 

 

معرفی سازنده اثر

سلام.اسم من سید محمد مدنی هست و ۱۹ سالمه و در کشور ایران زندگی میکنم.خب در مرحله اول دوست دارم نحوه آشنایی خودم با بلندر رو براتون بگم.توی دوران دبیرستان و قبل تر از اون همه شغل های گرافیکی جهان رو تست کردم مثل انجین ها، کدنویسی، انیمیشن سازی دو بعدی، vfx و … و نتونستم با هیچکدوم ارتباط خوبی بگیرم و در نهایت سراغ طراحی های سه بعدی رفتم و با نرم افزار هایی که تو این حوزه هستن مثل مایا، تریدی مکس، سینما فوردی و… در حد مبتدی کار کردم و باز هم هیچ ارتباط خوبی نگرفتم و تقریبا دو سال از عمرم بین نرم افزار ها هدر رفت تا اینکه با بلندر به صورت کاملا اتفاقی برخورد کردم و ارتباط خیلی خوبی گرفتم و شروع کردم.

اون زمان نسخه قبل از ۲.۸ بود و تقریبا ۱۵ ویدیو آموزشی فقط از مدلسازی به زبان فارسی موجود بود و بقیه رو خودآموز و از کانال های یوتیوب مثل blender guru یادگرفتم.مطمئنم که هرکسی که این مقاله رو میخونه با آموزش ساخت دونات این کانال یوتیوب خاطره داره. اما از نسخه ۲.۸ بلندر همه چیز تغییر کرد… بووووم! شناخته شده تر شد مخصوصا در کشور من و کاربران زیادی پیدا کرد. حتی کاربران حرفه ای نرم افزار های دیگه هم به این نرم افزار سوئیچ کردن و آموزش های فارسی هم فراوان شد.تو این مقاله من بهتون نشون میدم که برای ساخت آرت ورک Little Paradise (بهشت کوچک) چه مراحلی رو طی کردم.

ایده اولیه

توی اینترنت به دنبال رفرنس بودم که به تصویر زیر برخورد کردم و ازش خوشم اومد و گفتم که خب بیام بسازمش.نمیدونستم که سازنده این اثر کیه تا اینکه بعد ساخت کارم فهمیدم که سازندش هم مثل من یک ایرانی هستش!

مدلسازی در بلندر

تصویر رو به صورت رفرنس وارد بلندر کردم و به کمک افزونه Landscape و پریست Rock تو این افزونه شروع کردم به مدلسازی سنگ ها.

و با استفاده از Proportional editing اون رو با تصویر رفرنس مچ کردم و در آخر با اسکالپت نهاییش کردم و با مودیفایر Decimate کم حجمش کردم.

در ادامه چند مدل سبزه رو مدلسازی کردم و با پارتیکل و استفاده از weight paint سبزه ها رو به سنگ ها نسبت دادم.

ساخت نردبان و پرنده و خونه هم که ساده بود، درخت رو هم به صورت رایگان از اینترنت دانلود کردم و برگ ها رو هم به صورت ترسنپرنت با چند پارتیکل مختلف با استفاده از weight paint به شاخه های درخت نسبت دادم.

و در آخر هم ابرها رو با استفاده از Metaball و اضافه کردن مودیفایرهای Mesh to Volume و Volume Displace ساختم.

و در نهایت مشابه رفرنس، دوربین رو هم تنظیم کردم.

ساخت متریال و تکسچر

متریال های سنگ و درخت PBR هستن. رنگ سبز رو هم به کمک Texture paint بلندر روی قسمت هایی از تکسچر سنگ که حالت فرورفتگی داشته Paint کردم.

برای متریال دیواره های خونه هم از یک تکسچر چوب استفاده کردم و اون رو با نود پروسیجرال Brick Texture ترکیب کردم.برای سقف خونه و نردبان هم از یک تکسچر چوب خوب استفاده کردم.

به پرنده ها هم فقط یک رنگ سیاه دادم و در آخر، برای متریال ابر هم از Principled Volume استفاده کردم که در تصویر زیر میتونید ببینید. کلا متریال ها چندان پیچیده نیستن!

نورپردازی صحنه

برای پس زمینه از یک HDRI با کیفیت که از سایت Hdrihaven.com دانلود کردم استفاده کردم و اون رو با یک Emission ترکیب کردم و رنگ Emission رو هم روی آبی تنظیم کردم که در تصویر زیر میبینید.

و در ادامه یک نور sun اضافه کردم تا سایه های صحنه رو تقویت کنم و یه حالت سایه روشن جذابی رو روی سنگ ها داشته باشم.

یک نور Point هم برای از بین بردن تیرگی هایی که نور Sun روی ابرها ایجاد کرده بود اضافه کردم.

 

رندرینگ و پست پروداکشن

صحنه رو با موتور رندر Cycles رندر گرفتم و از قابلیت Adaptive Sampling استفاده کردم و با ۵۱۲ Sample و فیلتر Denosie که توی محیط کامپوزیت اضافه کردم، تونستم یک خروجی با کیفیت و بدون نویز رندر کنم و در ادامه به صورت خیلی جزئی روش اصلاح رنگ انجام دادم.

یک تصویر فان هم ببینیم از پشت آبجکت ها که چون تو نمای دوربین دیده نمیشدن، برای کاهش حجم پروژه به این شکل دراومدن!

با کلیک روی تصویر زیر میتونید آرت ورک های بیشتری رو در پیج اینستاگرام سید محمد مدنی ببینید.

 امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید و براتون مفید و الهام بخش بوده باشه

شما نظرتون درمورد این رندر چیه؟! منتظر شنیدن نظرات شما هستیم

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!

مهمترین تغییرات بلندر ۴.۰

بررسی مهمترین تغییرات و قابلیت های بلندر ۴.۰

بیشتر بخوانید

مهمترین قابلیت های بلندر ۳.۳

مهم ترین تغییرات بلندر ۳.۳ جدیدترین نسخه نرم افزار قدرتمند بلندر به تازگی منتشر و عرضه شده. بلندر ۳.۳ آخرین…

بیشتر بخوانید

منابع رایگان دانلود تکسچر

وبسایت های رایگان دانلود تکسچر پیدا کردن تکسچرهای باکیفیت همیشه بخش مهمی از ساخت یک پروژه هست که گاهی اوقات…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + دو =