دوره رایگان آموزش مقدماتی بلندر

شما اینجا هستید : توت لاین > دوره ها > دوره رایگان آموزش مقدماتی بلندر
...
زمان دوره آموزشی 8 ساعت
...
حجم دوره آموزشی 3.9 گیگابایت
...
سطح دوره آموزشی مقدماتی
دوره رایگان آموزش مقدماتی بلندر

نرم افزار بلندر (Blender) یک نرم‌افزار کاملا رایگان به همراه قابلیت تغییرات کاربری، برای ساخت و تصویرسازی سه‌بعدیه. این نرم‌افزار تمام زیر و بم تصویرسازی سه‌بعدی رو شامل میشه، مدل‌سازی، ساخت مفصل حرکت (Rigging)، متحرک‌سازی (Animation)، شبیه‌سازی، رندرینگ، کامپوزیت و Motion Tracking و حتی ساخت بازی یا ایجاد تغییرات روی ویدیوها.

بلندر به خاطر قابلیت‌ها و ابزارهای فوق حرفه‌ای که داره، یکی از بهترین نمونه‌های FOSS به حساب میاد (نرم‌افزار با قابلیت تغییر کاربری و رایگان Free and Open Source). همین موضوع باعث میشه که بلندر قانون "هرچقدر پول بدی آش میخوری" رو نقض کنه. توی صنایعی مثل فیلم‌ و تلویزیون، ساخت انیمیشن، تصویرسازی‌های علمی، تصویرسازی‌های معماری، موشن گرافیک، واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و خیلی چیزای دیگه، آدمای فوق‌حرفه‌ای از این نرم‌افزار استفاده می‌کنند.در تصویر زیر میتونید محیط نرم افزار رو ببینید.برای آشنایی بیشتر با بلندر مقاله "شروع کار با نرم افزار بلندر" رو از بخش مقالات آموزشی وبسایت ببینید.

 

 

 

فصل اول دوره رایگان آموزش مقدماتی بلندر

توی این دوره آموزشی از اولین مرحله یعنی دانلود و نصب نرم افزار بلندر شروع میکنیم بعد از آشنایی با رابط کاربری نرم افزار، ابزارهای مدلسازی رو بررسی میکنیم و در انتهای فصل اول دوره با مادیفایرها آشنا میشیم. توی این فصل از دوره تلاش شده به موضوعاتی که برای شروع کار با بلندر نیاز هست اشاره بشه و شما پس از مشاهده این فصل به درک و تسلط خوبی از نرم افزار میرسید و میتونید کار با نرم افزار رو شروع کنید. محتوای فصل اول رو تو لیست زیر میتونید ببینید.
 
  • فصل اول | بخش یکم: نصب و پیمایش در بلندر
  • فصل اول | بخش دوم: رابط کاربری و شخصی سازی
  • فصل اول | بخش سوم: ابزارهای انتخاب و کار با آبجکت ها
  • فصل اول | بخش چهارم: آشنایی با transform و origin point
  • فصل اول |  بخش پنجم: پنجره 3d viewport 
  • فصل اول | بخش ششم: آشنایی با outliner و collection
  • فصل اول | بخش هفتم: آشنایی با ابزار Snap
  • فصل اول | بخش هشتم: حالت ویرایش (edit mode)
  • فصل اول | بخش نهم: کار با Curve ها
  • فصل اول | بخش دهم: آشنایی با مادیفایرها 

 

فصل دوم دوره رایگان آموزش مقدماتی بلندر

در فصل اول دوره رایگان آموزش مقدماتی بلندر مطالب پایه نرم افزار رو ده بخش و بیشتر از چهار ساعت آموزش بررسی کردیم و حالا در فصل دوم دوره نوبت به مباحث مهم تری میرسه که قصد داریم درموردشون صحبت کنیم.در فصل دوم مباحث تخصصی تری رو مثل متریال و شیدرسازی، آنرپ و تنظیمات یووی، نورپردازی، ریگ و انیمیت و همینطور مبحث رندرینگ رو بررسی میکنیم. محتوای فصل دوم رو تو لیست زیر میتونید ببینید.

  • فصل دوم | بخش یکم: شیدینگ و متریال (Shading)
  • فصل دوم | بخش دوم:  تکسچرینگ (Texturing)
  • فصل دوم | بخش سوم: نورپردازی (Lighting)
  • فصل دوم | بخش چهارم: ریگ و استخوان بندی (Rigging)
  • فصل دوم | بخش پنجم: انیمیت و متحرکسازی (Animation)
  • فصل دوم | بخش ششم: رندرینگ (Rendering)

 

فصل دوم | بخش یکم: شیدینگ و متریال در بلندر (قسمت یک)

در بخش یکم از فصل دوم این دوره قبل از اینکه سراغ نرم افزار بریم با مفاهیم و مبانی شیدینگ و متریال دهی آشنا میشیم که به ما کمک میکنه درک بهتری از کاری که در نرم افزار انجام میدیم پیدا کنیم.

[برای شرکت در این دوره آموزشی روی عبارت " شرکت در دوره آموزشی" کلیک کنید]

 

فصل دوم | بخش یکم: شیدینگ و متریال در بلندر (قسمت دو)

در قسمت دوم از این بخش با شیدر principled bsdf کار میکنیم و تمام پارامترهای این شیدر رو بررسی میکنیم و در پایان با یک تمرین یاد میگیریم که چطور به کمک مپ ها متریال خودمون رو کنترل کنیم.

[برای شرکت در این دوره آموزشی روی عبارت " شرکت در دوره آموزشی" کلیک کنید]

 

فصل دوم | بخش دوم: مبحث تکسچرینگ و آنرپینگ در بلندر 

تو بخش دوم از فصل دوم دوره آموزش جامع و مقدماتی بلندر میریم سراغ محبث تکسچرینگ و با فرایند و مقدمات دادن تکسچر به مدل های سه بعدی آشنا میشیم. درباره uv mapping صحبت میکنیم و با هم می بینیم برای اینکه مدل سه بعدی مون بافت و تکسچر درستی داشته باشه چه کارهایی باید انجام بدیم. 

[برای شرکت در این دوره آموزشی روی عبارت " شرکت در دوره آموزشی" کلیک کنید]

 

فصل دوم | بخش سوم: نورپردازی در بلندر

توی بخش سوم از فصل دوم دوره آموزش جامع و مقدماتی بلندر میریم سراغ مبحث نورپردازی و Lighting و با هم روش های مختلف نورپردازی توی بلندر رو بررسی میکنیم. اول میریم سراغ Light های بلندر و تنظیمات هر کدوم رو با هم مرور میکنیم و بعد با هم میبینیم چطور به کمک emission Shader میتونیم آبجکتهای صحنه مون رو به منبع نور تبدیل کنیم. از اونجایی که موتور رندر eevee با cycles متفاوته این حالت از نورپردازی رو توی هر دو موتور رندر بررسی میکنیم و در پایان هم نورپردازی به کمک تصاویر HDR رو مرور میکنیم و می بینیم که چطور به کمک تصاویر HDR میتونیم یک نورپردازی واقع گرایانه توی صحنه مون ایجاد کنیم.

[برای شرکت در این دوره آموزشی روی عبارت " شرکت در دوره آموزشی" کلیک کنید]

 

فصل دوم | بخش چهارم: ریگ و استخوان بندی در بلندر

تو این بخش میریم سراغ مبحث ریگ و استخوان بندی و با هم می بینیم که نرم افزار بلندر توی این بخش چه ابزارهایی رو در اختیار ما قرار میده.تو این ویدیو درباره Parent کردن آبجکت ها به هم صحبت میکنیم، درباره Armature و Bone ها صحبت میکنیم و همینطور با محدودکننده ها (constraints) و Driver ها آشنا میشیم و یاد میگیریم از این ابزارها چطور باید تو فرایند ریگ و استخوان بندی استفاده کنیم.

[برای شرکت در این دوره آموزشی روی عبارت " شرکت در دوره آموزشی" کلیک کنید]

 

فصل دوم |بخش پنجم: انیمیت و متحرکسازی در بلندر

توی این بخش میریم سراغ مبحث جذاب انیمیشن و با اصول و مقدمات انیمیشن و متحرکسازی توی بلندر آشنا میشیم.درباره keyframe ها صحبت میکنیم و پنجره timeline رو بررسی میکنیم. با پنجره Graph editor کار میکنیم و یاد میگیریم چطور با تغییر Interpolation روی انیمیشن تاثیر ایجاد کنیم. با پنجره dope sheet آشنا میشیم و می بینیم چطور میتونیم از این پنجره برای مدیریت بهتر و تغییر keyframe ها استفاده کنیم و تو این ویدیو با هم برخورد یک توپ به زمین رو انیمیت میکنیم.

[برای شرکت در این دوره آموزشی روی عبارت " شرکت در دوره آموزشی" کلیک کنید]

 

فصل دوم | بخش ششم: رندرینگ در بلندر

توی این بخش میریم سراغ مبحث رندرینگ و با تنظیمات رندر تک فریم (still image) و رندر انیمیشن توی بلندر آشنا میشیم.موتور رندر Cycles رو با هم بررسی میکنیم و یاد میگیریم چطور انیمیشن خودمون رو به صورت image sequence خروجی بگیریم.

[برای شرکت در این دوره آموزشی روی عبارت " شرکت در دوره آموزشی" کلیک کنید]

امیدوارم از این دوره آموزشی لذت ببرید و مثل همیشه منتظر شنیدن نظرات شما در پیج اینستاگرام توت لاین هستیم :)

قیمت دوره آموزشی رایگان شرکت در دوره آموزشی