دوره از مدلسازی تا رندر با بلندر | پروژه اول

شما اینجا هستید : توت لاین > دوره ها > دوره از مدلسازی تا رندر با بلندر | پروژه اول
...
زمان دوره آموزشی 4.5 ساعت
...
حجم دوره آموزشی 3.7 گیگابایت
...
سطح دوره آموزشی پیشرفته
دوره از مدلسازی تا رندر با بلندر | پروژه اول

به اولین پروژه دوره از مدلسازی تا رندر خیلی خوش اومدید.

همه ما میدونیم وقتی صحبت از آموزش و یادگیری باشه بهترین سطح از یادگیری زمانی اتفاق میفته که اون آموزش با پروژه همراه باشه و پروژه محور بودن یک آموزش به ما کمک میکنه که بین آموخته ها و اطلاعات قبلی مون ارتباط برقرار کنیم. دوره از مدلسازی تا رندر با همین هدف شروع شده تا ضمن یادگیری نکات جدید بتونیم مطالبی که از قبل یاد گرفتیم رو به هم مرتبط کنیم. تو این دوره آموزشی یک پروژه رو از مرحله مدلسازی با هم شروع میکنیم و با پروسه ساخت یک انیمیشن کوتاه به صورت کامل آشنا میشیم. پروژه ای که در این دوره با هم کار میکنیم تو وبسایت بلندرآرتیست فیچر هم شده :)

خروجی انیمیشنی که من از این صحنه ساختم و همینطور دموی این دوره آموزشی رو میتونید تو ویدیوهای زیر ببینید.

 

 

این پروژه از سه فصل و 25 ویدیوی آموزشی تشکیل شده که جزئیات و توضیحات هر فصل رو در ادامه میتونید ببینید. مطالب این دوره طوری تدریس شده که با کمترین تجربه قبلی میتونید با دوره پیش برید و دوره رو تکمیل کنید ولی اگه قبل از شروع این دوره، دوره جامع و مقدماتی بلندر رو ببینید با آمادگی بیشتری میتونید این دوره رو شروع کنید.

 

فصل اول دوره: مدلسازی

تو این فصل که یک ساعت از آموزش رو به خودش اختصاص داده کارمون رو با تنظیم دوربین صحنه بر اساس پرسپکیتو رفرنس شروع میکنیم. برای اینکار از افزونه رایگان و قدرتمند fspy استفاده میکنیم که اجازه میده دوربین بلندر رو بر اساس پرسپکتیو یک تصویر تنظیم کنیم. در ادامه به کمک مادیفایرها محیطمون رو مدلسازی میکنیم و مرحله به مرحله به مدلمون دیتیل اضافه میکنیم. برای پخش برگ ها روی زمین از سیستم پارتیکل استفاده میکنیم و با سیستم ویت پینت بلندر میزان تراکم برگ ها رو روی سطح مشخص میکنیم.

 

فصل دوم دوره: نور و متریال

تو فصل دوم طی دو ساعت و نیم و دوازده ویدیوی آموزشی با هم میبینیم که چطور صحنه مون رو نورپردازی کنیم. برای نورپردازی صحنه، Nishita Sky Texture و یک تصویر HDR رو ترکیب میکنیم و به کمک نود Light Path میتونیم مشخص کنیم که از Nishita برای نور صحنه و از تصویر HDR برای پس زمینه استفاده بشه.

در ادامه میریم سراغ ساخت متریال ها و تکسچرهایی که نیاز داریم. تکسچرهای PBR رو با تکسچرهای پروسیجرال بلندر ترکیب میکنیم و متریال ها رو میسازیم. همنیطور با یه افزونه کاربردی برای حل یه مشکل رایج تو پروسه تکسچرینگ آشنا میشیم  و برای اضافه کردن دیتیل به تکسچرهامون از سیستم تکسچر پینت بلندر استفاده میکنیم. تمام تکسچرها استفاده شده تو این فصل در پوشه Project files دوره در دسترسه.

تو همین فصل با هم میبینیم چطور افکت caustics رو به متریال آب اضافه کنیم که افکت خیلی جالبی میتونه به رندرمون اضافه کنه. تو تصویر زیر متونید متریالی که افکت caustics بهش اضافه شده رو ببینید که البته تو نگاه اول پیچده به نظر میرسه ولی تو ویدیوی مربوط به ساخت همین افکت واضح و کامل توضیح داده شده. همینطور با هم میبنییم چطور پترنی که برای این افکت ساختیم رو انیمیت کنیم.

تو انتهای فصل دوم صحنه مون رو با دو نورپردازی متفاوت رندر میکنیم و با اضافه کردن یه سری آیتم ها تو محیط کامپوزیت بلندر رندرمون رو جذابتر میکنیم.

 

فصل سوم دوره: انیمیشن

تو فصل سوم طی یک ساعتی که از دوره باقی مونده میریم سراغ نکاتی که برای ساخت یه انیمیشن کوتاه از این صحنه نیاز داریم. تو پارت اول این فصل درباره انیمیت و سوئیچ بین دوربین ها و همینطور اضافه کردن حالت لرزش دست به دوربین صحبت میکنیم. تو پارت دوم میبینیم چطور میتونیم از رندر Opengl برای تست و بازبینی سریع انیمیشن صحنه مون و همینطور از Driver برای انیمیت نور صحنه و همینطور سایه ها استفاده کنیم.

تو پارت سوم و چهارم به کمک مادیفایر Displace و مادیفایر Noise تو پنجره گراف ادیتور سطح آب، توپ روی آب و همینطور برگ درخت ها رو انیمیت میکنیم و تو پارت پنجم میبینم چطور میتونیم از Nishita Sky Texture که فعلا فقط تو موتور رندر سایکلز ساپورت میشه، تو موتور رندر Eevee استفاده کنیم و به کمک رندر Opengl حرکت سایه ها رو تست و بررسی کنیم.

تو پارت ششم به کمک یک Image Sequence و سیستم پارتیکل بلندر مه رو به صحنه اضافه و انیمیت میکنیم که برای رندر شب و صحنه های تاریک میتونه جلوه ای جذابی به کارمون اضافه کنه و تو آخرین پارت از فصل انیمیشن هم میریم سراغ مبحث دینویزینگ و میبینیم چطور به کمک Render Passes میتونیم دیتیل بیشتری رو بعد از دینویز تو رندرمون داشته باشیم. تو این روش که به اون Multi Pass Denoise گفته میشه به جای اینکه رندر نهایی رو دینویز کنیم، Render Pass هارو به صورت جدا دینویز میکنیم و در نهایت با هم ترکیب شون میکنیم.

بعد از شرکت در این دوره به آیدی TutlineSupport@ درتلگرام پیام بفرستید تا توی گروه پشتیبانی و رفع اشکال جلسه اول عضو بشید. توی گروه میتونید سوالات مرتبط با این پروژه رو مطرح کنید و همینطور رندرهای این پروژه رو به اشتراک بزارید و فیدبک بگیرید. اگه رندر نهایی رو تو فضای اینستاگرام منتشر میکنید حتما پیج اینستاگرام توت لاین رو منشن کنید که کارتون رو استوری کنیم تا بقیه رفقا هم بتونن کار رو ببینند.

تو اولین پروژه دوره از مدلسازی تا رندر میبینمتون :)

مثل همیشه منتظر شنیدن نظرات شما در پیج اینستاگرام توت لاین هستیم

 

قیمت دوره آموزشی 395,000   تومان افزودن به سبد خرید