مهمترین قابلیت های بلندر 3.3 - توت لاین

مهمترین قابلیت های بلندر ۳.۳

مهم ترین تغییرات بلندر 3.3

جدیدترین نسخه نرم افزار قدرتمند بلندر به تازگی منتشر و عرضه شده. بلندر 3.3 آخرین نسخه منتشر شده از سری نسخه های LTS تا به امروزه که این یعنی این نسخه از نرم افزار طی دو سال متوالی با بروزرسانی های مداوم پشتیبانی میشه. این نسخه تغییرات و قابلیت های جالبی داشته که تو این پست به اون ها نگاهی میندازیم.

سیستم جدید برای طراحی مو

تا قبل از این نسخه، تنها راه برای طراحی مو استفاده از سیستم پارتیکل بلندر بود ولی حالا به کمک آیتم جدیدی به نام Empty  hair و براش هایی که در مود Sculpt درنظر گرفته شده میتونیم به سادگی موها رو ایجاد و ویرایش کنیم. این سیستم جدید از جئومتری نودز هم پشتیبانی میکنه.

آنرپ پروسیجرال با جئومتری نودز

به کمک نودهای جدید UV Unwrap و Pack UV Islands میتونیم به صورت پروسیجرال عملیات آنرپ و تنظیمات یووی رو تو محیط جئومتری نودز انجام بدیم!

نودهای جدید جئومتری نودز

چندین نود جدید به جئومتری نودز اضافه شده. به کمک نودهای Edge Paths to Selection ، Edge Paths to Curves و Shortest Edge Paths میشه با تعیین کوتاه ترین مسیر بین دو نقطه و تبدیل این مسیر به Curve کارهای خیلی جالبی رو خلق کرد!

ترسیم خطوط بر اساس نور و سایه

مادیفایر Line Art تو این نسخه از بلندر، قابلیت محاسبه دقیق سایه ها رو پیدا کرده و جالب تر اینکه حتی میتونه مرز بین نور و سایه ی ایجاد شده توسط منبع نور رو هم محاسبه کنه.

خروجی بخشی از ویدیو به عنوان تکسچر

به کمک قابلیت جدید IMAGE PLANE MARKER این امکان رو داریم تا بخشی از ویدیو رو به کمک عملیات ترکینگ به صورت یک تکسچر خروجی بگیریم و تصویر خروجی گرفته شده رو توی نرم افزارهای ویرایش تصویر ادیت کنیم و دوباره اون رو به ویدیو اضافه کنیم.

البته لیست تغییرات و قابلیت های جدید بلندر 3.3 به همین موارد خلاصه نمیشه! علاوه بر موارد بالا، این نسخه کلی آپدیت ریز و درشت دیگه هم داشته و همینطور بخش هایی مثل جئومتری نودز، grease pencil از نظر سرعت و عملکرد بهبود قابل توجهی پیدا کرده.

امیدوارم از این مقاله آموزشی خوشتون اومده باشه

شما در مورد این نسخه چی فکر میکنید؟ منتظر شنیدن نظرات شما هستیم

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!

مهمترین تغییرات بلندر ۴.۰

بررسی مهمترین تغییرات و قابلیت های بلندر ۴.۰

بیشتر بخوانید

منابع رایگان دانلود تکسچر

وبسایت های رایگان دانلود تکسچر پیدا کردن تکسچرهای باکیفیت همیشه بخش مهمی از ساخت یک پروژه هست که گاهی اوقات…

بیشتر بخوانید

شش نکته برای یادگیری بهتر

شش نکته برای یادگیری بهتر برای یادگیری اگه همیشه سرتون توی کتاب یا ویدیوهای آموزشی باشه و هی بخونید و…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × دو =