جدیدترین نسخه نرم افزار قدرتمند بلندر به تازگی منتشر و عرضه شده. بلندر 3.3 آخرین نسخه منتشر شده از سری نسخه های LTS تا به امروزه که این یعنی این نسخه از نرم افزار طی دو سال متوالی با بروزرسانی های مداوم پشتیبانی میشه. این نسخه تغییرات و قابلیت های جالبی داشته که تو این پست به اون ها نگاهی میندازیم.
تا قبل از این نسخه، تنها راه برای طراحی مو استفاده از سیستم پارتیکل بلندر بود ولی حالا به کمک آیتم جدیدی به نام Empty hair و براش هایی که در مود Sculpt درنظر گرفته شده میتونیم به سادگی موها رو ایجاد و ویرایش کنیم. این سیستم جدید از جئومتری نودز هم پشتیبانی میکنه.
به کمک نودهای جدید UV Unwrap و Pack UV Islands میتونیم به صورت پروسیجرال عملیات آنرپ و تنظیمات یووی رو تو محیط جئومتری نودز انجام بدیم!
چندین نود جدید به جئومتری نودز اضافه شده. به کمک نودهای Edge Paths to Selection ، Edge Paths to Curves و Shortest Edge Paths میشه با تعیین کوتاه ترین مسیر بین دو نقطه و تبدیل این مسیر به Curve کارهای خیلی جالبی رو خلق کرد!
مادیفایر Line Art تو این نسخه از بلندر، قابلیت محاسبه دقیق سایه ها رو پیدا کرده و جالب تر اینکه حتی میتونه مرز بین نور و سایه ی ایجاد شده توسط منبع نور رو هم محاسبه کنه.
به کمک قابلیت جدید IMAGE PLANE MARKER این امکان رو داریم تا بخشی از ویدیو رو به کمک عملیات ترکینگ به صورت یک تکسچر خروجی بگیریم و تصویر خروجی گرفته شده رو توی نرم افزارهای ویرایش تصویر ادیت کنیم و دوباره اون رو به ویدیو اضافه کنیم.
البته لیست تغییرات و قابلیت های جدید بلندر 3.3 به همین موارد خلاصه نمیشه! علاوه بر موارد بالا، این نسخه کلی آپدیت ریز و درشت دیگه هم داشته و همینطور بخش هایی مثل جئومتری نودز، grease pencil از نظر سرعت و عملکرد بهبود قابل توجهی پیدا کرده. شما در مورد این نسخه چی فکر میکنید؟ با کلیک روی تصویر زیر میتونید نظرتون رو درمورد نسخه جدید بلندر و این مقاله در پیچ اینستاگرام توت لاین کامنت کنید :)