متریال حرفه ای با تکنیک اج ماسک در بلندر - توت لاین
جلسه مقدماتی ویدیوهای آموزشی
مدرس دوره مرتضی طهماسبی
زمان ویدیو 9 دقیقه
نوشتن نظر کلیک کنید

متریال حرفه ای با تکنیک اج ماسک در بلندر

متریال حرفه ای با تکنیک اج ماسک در بلندر

برای ساخت یک متریال حرفه ای و جذاب تکنیک های زیادی وجود داره و با ترکیب این تکنیک ها میشه به خروجی های خوبی رسید. یکی از این تکنیک ها استفاده از “اج ماسک” برای ترکیب متریال های مختلفه. در واقع به کمک این تکنیک ما برای لبه های مدل یک ماسک تعریف میکنیم و با اینکار میتونیم متریال خاصی رو به لبه های مدل اختصاص بدیم. از این تکنیک برای اضافه کردن جزییات به مدل استفاده میشه و خروجی واقع گرایانه تری رو بهمون میده.

در بلندر برای ساخت این “اج ماسک” روش های متفاوتی وجود داره.  یکی از این روش ها استفاده از Bevel Node و همینطور  خروجی Pointiness در نود Geometry هست که تو این آموزش با این دو روش برای ساخت این ماسک آشنا میشیم.

 

ولی مشکلی وجود داره اینکه این روش ها [حداقل فعلا] فقط تو موتور رندر سایکلز کار میکنه و تو موتور رندر ایوی نمیشه ازشون استفاده کرد! البته تو انتهای همین ویدیو یک ترفند رو به کمک جئومتری نودز یاد میگیریم که همین ماسک رو ایجاد میکنه و میتونیم تو موتور رندر ایوی هم ازش استفاده کنیم.

امیدوارم از این آموزش لذت ببرید.مثل همیشه منتظر شنیدن نظرات شما هستیم

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!

نورپردازی با تکنیک گوبو لایت در بلندر

تو این آموزش می بینیم چطور با استفاده از تکنیک گوبو لایت؛ نور و سایه های صحنه در بلندر رو کنترل کنیم.

بیشتر بخوانید

لوگوموشن با شبیه ساز فیزیک بلندر

تو این آموزش میبینم چطور به کمک شبیه ساز فیزیک بلندر و سیستم Rigid Body یک لوگوموشن جذاب بسازیم.

بیشتر بخوانید

پخش آبجکت روی سطوح در بلندر

تو این آموزش درباره سریعترین روش برای پخش آبجکت ها روی سطوح در بلندر صحبت میکنیم.

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − یازده =

آواتار کاربر کاربر مهمان amirreza sharif ۲۷ شهریور ۱۴۰۲

ممنونم بابت اموزش های عالیتون