انیمیت کیوب روی سطح در بلندر - توت لاین
جلسه مقدماتی ویدیوهای آموزشی
مدرس دوره مرتضی طهماسبی
زمان ویدیو 12 دقیقه
نوشتن نظر کلیک کنید

انیمیت کیوب روی سطح در بلندر

انیمیت کیوب روی سطح در بلندر

بزارید یه داستان کوتاه براتون بگم 🙂 چند روز پیش مشغول تست قابلیت camera tracking تو بلندر بودم که واقعا تجربه جالبی بود. یه ویدیو از میز کارم گرفتم و با قابلیت کمرا ترکینگ تونستم حرکت دوربین بلندر رو با حرکات دوربین گوشی هماهنگ کنم و قسمت جالب اینجا بود که حالا میشد هر آیتم سه بعدی رو به ویدیو اضافه کنم.

بعد به ذهنم رسید مکعب روبیکی که قبلا ساخته بودم به ویدیو اضافه کنم. (آموزش مدلسازی و انیمیت روبیک) مکعب روبیک رو به پروژه منتقل کردم  و با خودم گفتم چرا مکعب روبیک رو انیمیت نکنم؟! ایده این شد که مکعب روبیک از بیرون چند باری غلت میخوره و میاد وسط میز جا خوش میکنه!

شروع کردم به انیمیت کیوب و اینجا بود که کار گره خورد! توی چرخش و غلت اول مشکلی نبود ولی تو چرخش های بعدی خیلی ساده نبود. باید به ازای هر 90 درجه چرخش یک Empty اضافه میکردم و تک تک اون ها رو انیمیت میکردم و بهشون کیفریم میدادم! تازه اگه آخرش میخواستم سرعت حرکت مکعب روبیک رو کم یا زیاد کنم باید تمام کیفریم ها رو تنظیم میکردم!

 

تمام اینترنت رو زیر و رو کردم ولی هیچ راه حلی برای اجرای این حرکت بدون کلی کیفریم دادن پیدا نکردم.خلاصه شروع کردم به تست حالت های مختلف و بالاخره راهی رو پیدا کردم که فقط با دو کیفریم میشد مکعب رو روی سطح انیمیت کرد! و باز هم یه ایده دیگه به ذهنم رسید که با مکعب پیش فرض بلندر که همیشه به محض اجرای بلندر حذفش میکنیم یه انیمیشن کوتاه بسازم که تو ویدیوی زیر میتونید این انیمیشن کوتاه رو ببینید.

و همه این داستان شد دلیل ضبط این آموزش!! تو این آموزش می بینیم که چطور میتونیم به کمک constraints یا محدودکننده ها در بلندر یک کیوب رو روی سطح انیمیت کنیم.

امیدوارم از این آموزش لذت ببرید.مثل همیشه منتظر شنیدن نظرات شما هستیم

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!

متریال حرفه ای با تکنیک اج ماسک در بلندر

تو این آموزش میبینیم چطور به کمک اج ماسک متریال های مختلف رو در بلندر با هم ترکیب کنیم و متریال حرفه ای تری بسازیم.

بیشتر بخوانید

نورپردازی با تکنیک گوبو لایت در بلندر

تو این آموزش می بینیم چطور با استفاده از تکنیک گوبو لایت؛ نور و سایه های صحنه در بلندر رو کنترل کنیم.

بیشتر بخوانید

لوگوموشن با شبیه ساز فیزیک بلندر

تو این آموزش میبینم چطور به کمک شبیه ساز فیزیک بلندر و سیستم Rigid Body یک لوگوموشن جذاب بسازیم.

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =

profile avatar وثوق ۵ مهر ۱۴۰۲

سلام.
تشکر از ویدئوهای فوق العاده تون.
این آموزش در دقیقه ۱۲ متوقف میشه و امکان مشاهده بقیه آموزش رو نداریم.